Zaznacz stronę

ZAJĘCIA

Nauka gry na instrumentach to nie tylko rozwijanie kolejnej, nowej pasji Waszego dziecka. Czy zastanawialiście się, co tak naprawdę daję nauka gry na instrumentach klawiszowych? Rozpoczęcie edukacji w dziedzinie gry na fortepianie od najmłodszych lat ma ogromne znaczenie dla rozwoju Waszego dziecka. Mali artyści, podczas nauki zdobywają nie tylko nowe umiejętności, ale również pozytywnie stymulują swój mózg i wyostrzają zmysły.
Gra na fortepianie to jedna z najbardziej skomplikowanych czynności wykonywanych za pomocą rąk. Umysł podczas tej czynności musi pracować na najwyższych obrotach! Co za tym idzie to jedna z najlepszych form doskonalenia umysłu Waszego dziecka.
Chcecie wiedzieć dokładniej, na co wpłynie nauka gry na fortepianie?
Oto parę przykładów:
Pamięć i Koncentracja – dzięki temu Wasze dziecko będzie potrafiło lepiej i dłużej skupić się na codziennych szkolnych zadaniach, a zapamiętywanie nut poprawi pamięć Waszej pociechy.
Lepsza koordynacja ruchowa- każda ręka… ba! Każdy palec ma konkretne zadanie do wykonania. Skoordynowanie tych ruchów to nie lada wyzwanie!
Nauka Systematyczności- Przyda się Waszemu dziecku w późniejszym życiu, gdzie praca, organizacja czasu i konsekwencja są niezwykle istotne.
Kształtowanie Silnej Woli- Wasze dziecko nauczy się osiągać swoje cele, nawet, jeżeli zajmie mu to trochę czasu a po drodze napotka na trudności.
Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programową dla Szkół muzycznych I stopnia.
Piękno i niesamowite przeżycia, jakie niesie ze sobą nauka gry na skrzypcach są niepodważalnym argumentem do rozpoczęcia edukacji w tym właśnie kierunku. W nauce gry na instrumentach smyczkowych niezwykle ważny jest słuch Waszego dziecka. Skrzypce to jeden z trudniejszych do opanowania instrumentów, jednak gdy Wasze dziecko oswoi się ze skrzypcami, sprawią, iż mały artysta pokocha muzykę już na zawsze.
Tak jak inne instrumenty, gra na skrzypcach niesie ze sobą wiele zalet. Wasze dziecko zacznie być świadomym odbiorcą sztuki oraz przełamie tremę przed występami publicznymi. Dodatkowo gra na skrzypcach ma jeszcze inne zalety:
Stymulowanie i współdziałanie obu półkul mózgowych- co pozytywnie wpłynie na problemy intelektualne i emocjonalne młodego człowieka.
Łatwiejsza i szybsza nauka
Rozwój wyobraźni- dziecko grające na instrumentach smyczkowych staje się bardziej twórcze również w innych dziedzinach. Nowe umiejętności wpływają na jego odbiór przestrzeni, kreatywność, słuch i mowę. Nauka gry na skrzypcach daje dzieciom słuchowe, dotykowe i wzrokowe doznania o wzmożonej intensywności.
Pozytywny wpływ na rozwój dzieci z ADHD bądź dysleksją
Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programowa dla Szkół muzycznych I stopnia.
Zajęcia mające na celu poszerzenie wiedzy muzycznej dziecka. Lekcje te pozwalają uporządkować i utrwalić zdobyte przez ucznia umiejętności muzyczne oraz przyczynią się do rozwijania jego słuchu. Efektywna gra na instrumencie wymaga nie tylko ćwiczeń, ale również podstawowej wiedzy muzycznej. Spotkania z kształtowania słuchu dostarczą Waszemu dziecku niezbędnych umiejętności takich jak sprawne czytanie nut i słuchowe rozpoznawanie struktur muzycznych. Dodatkowo rozbudzą kreatywność i wrażliwość ucznia
Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programową dla Szkół muzycznych I stopnia.

Rytmika często kojarzona jest z tańcem. Nic bardziej mylnego! Rytmika to jedna z podstawowych metod kształcenia muzycznego dzieci. Dziedzina wychowania, która swoje korzenie ma w Szwajcarii a jej ojcem jest znany dyrygent, kompozytor i pedagog Emil Jatques – Dalcroze. Rytmika jest metodą, która cały czas ewoluuje a swoje podstawy opiera na zgranym duecie ruchu i muzyki. Lekcje polegają na ćwiczeniach słuchowo-ruchowych. Podczas zajęć dzieci opanowują trudną sztukę koordynacji odbieranych bodźców dźwiękowych i ich przełożenia na ruch.
Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programową dla Szkół muzycznych I stopnia.
Zajęcia zaznajamiające dzieci z podstawową wiedzą na temat muzyki, autorów oraz dzieł muzycznych. Poprzez słuchanie i omawianie utworów muzycznych kształtujemy w młodych artystach świadomy odbiór dzieł i rozbudzamy ich ciekawość do muzyki. Podczas zajęć uczniowie zdobywają podstawową wiedzę o twórcach i muzyce zarówno polskiej jak i europejskiej. Zaznajamiają się z literaturą, kulturą i słownictwem muzycznym. Dzięki zrozumieniu i poznaniu klasycznych utworów muzycznych w dzieciach rozwija się potrzeba słuchania dzieł wybitnych artystów oraz chęć do samodzielnego zaznajamiania się z pozycjami bibliograficznymi o tej tematyce. Dodatkowo dzieci opanowują materiał na temat gatunków i form muzycznych oraz rodzajów głosów ludzkich, zespołów i barw instrumentów muzycznych.

 

Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programową dla Szkół muzycznych I stopnia.

Śpiewanie w chórze to przede wszystkim świetna zabawa, która uczy dzieci współdziałania z innymi. Chórzyści poznają głosy i możliwości swoich rówieśników. Mają poczucie przynależności do grupy, a wspólne muzykowanie daje im energię i chęć do dalszego działania, rozwijania się! Śpiew pozwala dzieciom rozładować napięcie i w naturalny sposób poprawia nastrój. Dodatkowo ma również wpływ na organizm młodych ludzi- są lepiej dotlenieni, ćwiczą przeponę i koordynację mięśniową… nie wspominając już o stymulacji mózgu! Powszechnie wiadomo, że za śpiew odpowiedzialna jest lewa półkula mózgowa, natomiast za odbiór melodii – półkula prawa. Współdziałanie ośrodków mowy i słuchu pozytywnie oddziałuje na rozwój inteligencji Waszych pociech.
Treść podręczników jest zgodna z Podstawą Programową dla Szkół muzycznych I stopnia.